سامسونگ پس از سه سال در بازار آمریکا جایگزین اپل شد

سامسونگ پس از سه سال در بازار آمریکا جایگزین اپل شد

سامسونگ پس از سه سال در بازار آمریکا جایگزین اپل شد

«استراتژی آنالتیکس» در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که سامسونگ در فصل سوم سال 2020میلادی، برای نخستین بار توانسته فروش بیشتری را در بازار گوشی ‌های هوشمند ایالات متحده از آن خود کند و با این حساب سامسونگ پس از سه سال در بازار امریکا جایگزین اپل شد.

سامسونگ از اکتبر 2020 موفق شد 33.7 سهم بازار فروش موبایل را در بازار آمریکا از آن خود کند. این در حالی است که کوپرتینونشین‌ ها در همین بازه زمانی، 30.2 درصد سهم بازار موبایل را در آمریکا به خود اختصاص دادند.

فروش سامسونگ در فصل سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود 6.7 درصد رشد کرده است.

آخرین باری که کره ‌ای‌ ها فروش بیشتری را نسبت به شرکت اپل در بازار آمریکا به نام خود رقم زده بودند، فصل دوم سال 2017 بود. در واقع از سه سال قبل تاکنون، بیشترین فروش گوشی ‌های هوشمند در بازار آمریکا از آن شرکت اپل بوده است.

سامسونگ پس از سه سال در بازار آمریکا جایگزین اپل شد

باتوجه به اینکه بازار ایالات متحده، بزرگترین بازار جهانی گوشی ‌های پرچمدار در جهان است، چنین خبری می‌تواند برای کره‌ای‌ها خوشحال کننده باشد.

باید در نظر داشته باشیم که گزارش استراتژی آنالکتیس وضعیت بازار آمریکا را قبل از معرفی آیفون 12 توصیف می‌کند. در نتیجه ممکن است این آمار فروش کوتاه مدت و البته موقتی باشد و در ادامه وضعیت بازار به سمت فروش بیشتر گوشی ‌های آیفون پیش برود.

گلکسی S21

از سوی دیگر، به نظر می ‌رسد سامسونگ سخت در تلاش است تا گوشی ‌های سری گلکسی S21 را زودتر از موعد همیشگی معرفی و به بازار عرضه کند. بنابراین ممکن است سامسونگ فصل بعد از تعطیلات با عرضه دستگاه‌ های جدید خود فشار مضاعفی به اپل وارد کند.

گزارش مالی مقدماتی سامسونگ برای فصل سوم 2020 نشان می ‌دهد کره‌ ای ها در این بازه زمانی درآمد خوبی داشته‌ و به سود عملیاتی 10.6 میلیارد دلاری دست یافته ‌اند. گزارش ‌ها خبر از  افزایش 58 درصدی سود فصلی سامسونگ نسبت به سال گذشته می‌‌دهند.